چالش های زیست محیطی

به خاطر سلامت انسانها!!!!

جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

آلودگی های ناشی از خودرو بیشترین نقش را در آلودگی هوای شهر و به تبع آن بیشترین تأثیر بر سلامت مردم را دارد. دی اکسیدکربن، اکسیدهای گوگرد و نیتروژن به همراه دهها مواد سمی دیگر ترکیباتی سمی هستند که در اثر سوخت خودرو درسطح شهر پخش می شوند.

نوع و مقدار تولید این مواد سرطان زا که تاکنون ۱۷ نوع آن مشخص شده است بستگی به نوع سوخت، حرارت، میزان اکسیژن و عوامل دیگر متفاوت است.

ثابت شده است قسمت اعظم مواد سرطان زا بر اثر احتراق بنزین و گازوئیل در موتورها تولید می شود. به طور کلی با محاسباتی که انجام شده و با فرض اینکه اتومبیل ها در شرایط استاندار فنی کار نکنند، در عوض یک سال درشهری کوچک حدود ۰۰۰ /۴۰ کیلو ماده شیمیایی سرطان زا بر اثر احتراق بنزین و گازوئیل تولید و در هوا پخش می شود که این مقدار برای ایجاد سرطان در ۲ میلیارد موش کافی است.

بنابراین به خاطر سلامت انسانها و نسل های آینده باید توجه بیشتری به عوامل سرطان زا داشت. پیشرفت های ظاهری صنعتی و ساختمانی را با سلامت و رفاه بیولوژیکی انسانها اشتباه نکنیم و سلامت انسان در هر برنامه ریزی باید سرلوحه کارها باشد.http://www.aftabir.com

مارتین وینترکورن، مدیر گروه فولکس واگن، استعفا کرد!!!!!

این گروه خودروسازی آلمانی، از زمان برملا شدن تقلبکاری در سیستم اعلام میزان آلوده کردن محیط زیست این خودرو که آن را کمتر از حد واقعی نشان می دهد، تحت انتقادات زیادی قرار گرفته و حدود یک سوم از ارزش سهام خود را از دست داده بود.

برتولد هوبر، رئیس هیئت نظارت فولکس واگن، با بیان این که آقای وینترکورن، در جریان این موضوع نبوده، گفت: “ما احترام زیادی برای خواسته او مبنی بر اعلام مسئولیت پذیری در این شرایط سخت برای فولکس واگن قائلیم"

با بر ملا شدن این موضوع  در آمریکا و اذعان این گروه خودروسازی آلمانی به وجود این نرم افزار تقلبی در یازده میلیون خودرو در جهان، این رسوایی ابعاد جهانی گرفت.

سگولن روآیال، وزیر انرژی فرانسه، در واکنش به این رسوایی ، گفت: “قربانیان کارگرانی هستند که شرایط آنها شکننده تر شده است. مشتریانی که فریب خورده اند و همچنین دولت فرانسه که برای خرید خودروهای پاک یارانه پرداخت می کند، قربانی این تقلبکاری شده اند. این کار همچنین سرقت از اموال دولتی محسوب می شود.”   persian.euronews.com

ات 
یک سخنگوی شرکت بین‌المللی "توف زود" (TÜV Süd) گفت تیم‌های مستقلی از کارشناسان خودروهای روی خط تولید کارخانه‌ها را به طور تصادفی بیرون کشیده و آزمایش می‌کنند. این شرکت مستقر در شهر مونیخ با داشتن بیش از ۲۰ هزار کارمند و سود سالانه بیش از دو میلیارد یورو یکی از بزرگترین سازمان‌های نظارت فنی در جهان به شمار می‌رود.

شرکت فولکس واگن در این میان تیمی خارج از این کمپانی را مسئول انجام تحقیقات در مورد این رسوایی کرده است. مارتین وینترکورن، رئیس این کمپانی، روز یکشنبه به دلیل "خدشه‌دار کردن اعتماد مشتریان و افکار عمومی" ابراز تأسف کرده بود.

http://fararu.com

!!!!!  ؟؟؟؟؟

نظرات  (۳)

۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۷ رضا فاطمی
مفید بود..
بسیار عالی..
مثل همیشه..
پاسخ:
از شما متشکرم. 
زیاد تفاوتی بین این ادمای نامسلمون با روسای مسلمون ایرا خودرو و سایپا نیست!!
پاسخ:
سلام. ممنون از حضورتان. 
اما یک تفاوت هست واینکه از مردم عذرخواهی کردند. 
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۰:۵۴ یـک مـعــلـم . .
بله ای کاش درکشورما،هم مسئولان خودروساز،
به دلیل تحویل محصولات بی کیفیت ویا کم کیفیت،
ازمردم "عذرخواهی" کرده وصدمات واردشده را"جبران" می کردند.
.
یکی ازدلایل پاسخگونبودن خودروسازان درکشورما،"انحصاری" بودن این شرکت هاست.
وبه علت عدم وجود"رقابت" بین دولتی ها وبخش خصوصی- که حضورندارد-شاهدکیفیت پایین محصولات هستیم وهرگونه اعتراض مردم، باپرخاشِ ازموضع بالا،سرکوب می گردد.
مانندنانوایی هاکه قبلا انحصاری بودونانواهادرمقابل اعتراض مردم که چراکیفیت پخت نان پایین است؟
پاسخ می دادندکه:می خواهی بخواه،نمی خواهی هم نخواه،همینه که هست . .
وطرف چون مجبوربه خریدازاوبودسرش راپایین می انداخت ونان خمیروبی کیفیت رابه خانه می برد.
حالاقصه،قصه خودروساهای مااست . .
پاسخ:
 ومتاسفانه از این قصه ها زیاد وتکراری داریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی