چالش های زیست محیطی

درراستای تعهدات توافق پاریس

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۱۰ ب.ظ

    

در طول برگزاری مذاکرات اقلیمی پاریس نزدیک به 200 کشور توافق کردند تا افزایش دمای جهانی را کمتر از دو درجه سانتی گراد حفظ کنند. همچنین 187 کشور، برنامه‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه کردند. اکنون نوبت دولت‌هاست تا تعهدات خود را جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گسترش دسترسی‌ها به تکنولوژی‌های انرژی پاک محقق کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، «عدنان امین»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز گفت: توافق پاریس چشم انداز و دید بلند مدتی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه می‌دهد و اکنون مجمع این آژانس باید گام‌های بعدی را برداشته و طرح کلی لازم برای تحقق اهداف اقلیمی و هدایت جهان در مسیر بهره‌مندی از انرژی‌های پایدار را ارائه دهد.

طبق اعلام این آژانس، کشورها می‌توانند با افزایش تولید انرژی‌های خورشیدی و بادی تا 36 درصد از انرژی جهانی تا سال 2030 به تعهدات ذکر شده در توافق تغییرات اقلیمی پاریس دست پیدا کنند.iren. Ir

نظرات  (۱)

۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۲۶ محمد مرادپور
سلام
در حال حاضر شرکت های آلمانی با مشارکت 80% از هزینه های ساخت حاضر به ایجاد نیروگاه های خورشیدی هستند و برق حاصل از این نیروگاه ها از سوی وزارت نیرو قابل خردیداری به نرخ جهانی است و طبق برآوردهای اولیه برای مجریان طرح بسیار سود آور خواهد بود. امیدوارم با توجه به پاک بودن این انرژی و سودآوری بالای آن، مسئولان توجه بیشتری به این بخش کنند.
موفق باشید
پاسخ:
سلام. 
امیدوارم باعنایت بیشتر به این دست موضوعات گام های مفیدی درجهت خلاصی از مشکلات آلودگی هوا ومصرف سوخت های فسیلی برداشته شود. ولااقل فرزندان ما از این فن آوری ها بیشتر بهره مند شوند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی