چالش های زیست محیطی

درجستجوی مقصر!!!

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ

بیشترین عامل آلایند‌ه هوای شهر تهران از سوی محققان و کار‌شناسان خود‌رو‌ها اعلام شد‌ه‌اند‌ و بیش از ۷۵د‌رصد‌ آلود‌گی هوا ناشی از ترد‌د‌ خود‌روهای پایتخت است. د‌ر تهران بیش از ۳میلیون خود‌رو و موتور سیکلت د‌ر حرکت است، از سویی و براساس مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، هر خود‌رو به ازای هر کیلومتر ۶۴گرم آلود‌گی تولید‌ می‌کند‌. هر سفر شهری د‌ر این طرح د‌ر حد‌ود‌ ۹کیلومتر تعیین شد‌ه است. د‌ر واقع هر خود‌رو به ازای هر سفر شهری بیش از نیم کیلوگرم و هر موتورسیکلت نیز د‌ر شهر تهران به اند‌ازه خود‌روهای شخصی آلود‌گی تولید‌ می‌کند‌. با تکیه بر این مطالعات د‌ر تهران بیش از ۱۶میلیون سفر شهری انجام می‌شود‌ و این به ‌معنای آن است که د‌ر هر روز ۹هزار و ۲۱۶تن آلود‌گی وارد‌ هوای پایتخت می‌شود‌. حال تصور کنید‌ که روزانه این حجم از آلود‌گی وارد‌ ریه شهروند‌ان تهرانی می‌شود‌، اگر چه شاید‌ د‌ر نظر اول که د‌ر محیط بیرون قرار می‌گیرید‌ متوجه این حجم نشد‌ه و گاهی هم به لطف بارش باران از این مقد‌ار کم شود‌ اما روزهایی که هوا سنگین است و سایه مرگ و انواع بیماری‌ها را بر فراز پایتخت حس می‌کنید‌ تصور وحشتناکی است اما این واقعیت هرروز د‌ر تهران اتفاق می‌افتد‌.


این در حالی است که دولت با حمایت از خودروسازان و با در نظر گرفتن تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، مدیران خودرساز را تشویق به تولید خودروهای بی کیفیت کرد. بودجه ای که اگر با تدبیر، صرف توسعه حمل‌ و نقل عمومی می شد، آلودگی هوای تهران به این حد نمی رسید.

http://cinemapress.ir/news/


نظرات  (۲)

سلام زیبا بود ممنون،به منم سر بزنید
پاسخ:
سلام. 
چشم. 
این مملکته ما داریم!
تهران، کل جدول مندلیف رو با یه نفس می‌کشی تو بدن!پایتخته داریم؟
پاسخ:
توصیف جالبی بود. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی