چالش های زیست محیطی

براستی برای این فاجعه چه باید کرد؟

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ب.ظ

آلودگی هوا

هر ساله نیمه دوم سال، آن هم در روزهای پاییزی که آلودگی هوا به اوج می رسد، همه ی دستگاه های مرتبط به این موضوع سعی می کنند تقصیرها را گردن دیگری بیندازند.

یکی از مهمترین عوامل آلودگی کلانشهر ها، استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی و مصرف بالای بنزین است. استاندارد نبودن بنزین و البته مشکلاتی که خودروهای فعلی دارند، و عدم توجه به معاینه فنی خودروها سبب شده تا بیشترین نگاه ها به این سمت باشد.

              

توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و ریلی همیشه جزو شعارهای مسئولان شهری بوده و تلاش هایی هم در این زمینه صورت گرفته که این تلاش ها نتوانسته وضعیت را به شکل مطلوبی تغییر دهد.

از آن طرف تاکسی ها و اتوبوس ها که تنها گزینه های باقی مانده محسوب می شوند، خودشان استاندارد نبوده و آلاینده اند. به اعتراف کاربران، ‌اتوبوس های شهری وضع مناسبی ندارد و اکثرآن ها فرسوده است.

     

سیاست غلط شهردارها و ساخت و سازهای بی رویه موجب شد تا باغات وفضا های سبزشهری  از بین برود و درختانی که ریه های تنفسی برای این کلانشهر ها محسوب می شدند به تدریج جای خود را به آسمانخراش ها دادند.

همه این عوامل دست به دست هم داده  وموجب افزایش نرخ مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا در کلان شهرهایی همچون تهران واصفهان و... شده است.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۹

نظرات  (۲)

۰۱ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۰ سهیلا (کاتارسیس)
وقتی کسانی در جایگاههای کلان کشور قرار میگیرن که توانایی خاص اون جایگاه رو ندارن، دلسوز نیستن؛ بدیهیه که نتیجه این میشه. مشکل پشت مشکل..
پاسخ:
 مردم باید درانتخاب اصلح بیشتر دقت کنند. 
۰۲ دی ۹۴ ، ۱۲:۱۶ رضا فاطمی
سلام
وای..شنیدین که کانادا اکسیژن میخواد بفروشه به چین؟... 
خدا نکنه برای ما اینطوری شه..
با این سرعتی که دارن میرین برای بهم زدن هوا..به زودی شاهد همین اتفاق هستیم(خدا نکنه)
):
پاسخ:
سلام. وضعیت چین بسیار خطرناک است. 
این راههای مقطعی نمی تواند راه حل اساسی مشکل باشد. امیدوارم دولت ایران به دنبال راه حل های مناسب تری باشند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی