چالش های زیست محیطی

اهمیت صنعت سبز در اصفهان

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ب.ظ

صنعت سبز،راه نجات اقتصاد استان اصفهان

با توجه به شرایط زیست‌محیطی که در سطح استان اصفهان وجود دارد تنها صنعتی که می‌تواند در این شرایط نجات بخش اقتصاد استان باشد صنعت سبز (گردشگری ) است.وضعیت اقتصادی استان اصفهان با شرایط اوج خود فاصله زیادی پیدا کرده است.

عدم مدیریت مناسب، عدم جذب سرمایه‌گذاران به استان، بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری، سخت‌گیری‌های بی‌مورد، تورم و عدم تامین نقدینگی را می توان از دلایل بروز این مشکلات دانست.

اما چگونه می‌توان از شرایط نامطلوب اقتصادی موجود خارج شد و چرخ اقتصاد را با سرعت به چرخش درآورد.

 با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا که این روزها بسیار آزار دهنده شده نباید راه حل خروج از مشکلات اقتصادی استان را در ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی به خصوص در ارتباط با صنایع آلاینده دانست چون استان علاوه بر مشکل آلودگی هوا با مشکل جدی کم‌آبی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

اصفهان ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارد. ظرفیت‌هایی که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند و در صورت توجه و رسیدگی می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان بیکار استان ،به کمک اقتصاد بیمار استان هم بیاید.

در شرایط فعلی تنها صنعتی که می‌تواند در استان اصفهان روز به روز گسترش یابد بدون آن‌ که آسیبی به محیط زیست وارد سازد و در عین حال کمک بسیار خوبی نه تنها به اقتصاد استان بلکه به اقتصاد کشور داشته باشد صنعت گردشگری است.

                     

 اصفهان با پیشینه تاریخی و بهره‌مندی از مواهب الهی در منابع طبیعی و فرهنگی متنوع، جایگاه شایسته‌ای در صنعت گردشگری ندارد و برنامه‌ریزان باید تلاش‌های خود برای توسعه این صنعت سبز و حامی توسعه پایدار را بیش از پیش نمایان سازند.

زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری باید به نحوی توسعه یابند تا استفاده شایسته‌ای را برای بهره‌مندی از توسعه گردشگری در ارزآوری و توسعه اشتغال داشته باشیم.

      

با توجه به شرایط حاکم بر سیاست خارجی کشور و گسترش ارتباطات با کشورهای منطقه و دنیا شرایط برای رونق هرچه بیشتر صنعت بزرگ گردشگری در استان اصفهان فراهم شده است.

اما یکی از عوامل محدود کننده حضور گردشگران در اصفهان کمبود هتل‌های به روز است که در صورت برطرف شدن این مشکل شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری اصفهان خواهیم بود.

     

 البته اقداماتی همچون راه‌اندازی سایت جامع گردشگری استان، کمیته تخصصی جذب گردشگر در استان، بانک جامع گردشگری و معرفی هرچه بیشتر استان به گردشگران می‌تواند به افزایش جذب گردشگران کمک کند.

از هر 11شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است و با ورود هر 6 گردشگر می توان یک فرصت شغلی ایجاد نمود که این ها نشان از ظرفیت بالای این صنعت است.

    

یادمان باشد همین صنعت گردشگری توانست اقتصاد بسیاری از کشورها را به قدری شکوفا کند که بسیاری از مشکلات آنها برطرف شود.

در هر حال آن‌چه مسلم است این است که با توجه به تمامی شرایط استان تنها صنعتی که در حال حاضر می‌تواند نجات بخش اقتصاد استان اصفهان باشد صنعت گردشگری است که نیاز به توجه بیشتری دارد. farsnews.com

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی